dimarts, 24 de febrer del 2009

espàrrecs

Quan era petita em van regalar un diari. No sé si va ser el tió, els reis o els pares, però el cas és que va ser el meu primer diari. Les cobertes eren gruixudes, plastificades, de color blanc amb dibuixets que ara no em feu dir què eren, i els fulls eren de paper reciclat d'un color molt fosc i amb línies per no anar de tort. Com a bon diari, tenia un candau per tancar les paraules i amagar-ne la clau, una d'aquelles claus miniatures que, tot i saber que obrien tots els candaus de tots els diaris, s'havia d'amagar bé per protegir els escrits dels tafaners.

Aquell diari va ser el meu primer diari. I l'últim. El meu caràcter, inquiet i inconstant per naturalesa, va impedir que fos capaç d'escriure-hi sovint. De fet, va aconseguir que hi escrigués només una vegada. Només un dia. L'estrena del diari la va protagonitzar l'aventura del cap de setmana, quan vàrem anar a Argelaguer i el pare i jo vàrem anar a buscar espàrrecs pels voltants del camp de futbol. Entre tots dos en vam trobar 45, i jo en vaig trobar 9 o 10. Més o menys així explicava aquella tarda, seguida d'un dibuix d'un manat d'espàrrecs. D'aquesta manera va començar i va acabar el meu diari. Amb espàrrecs. Espàrrecs que encara m'arrenquen un somriure quan, remenant pels calaixos aquells on hi guardo totes les coses que no vull llençar, em trobo amb el diari de cobertes gruixudes, plastificades, de color blanc amb dibuixets. El diari que, ja sense claus ni candau, em deixa tafanejar en el que un dia, tan sols un dia, se'm va acudir d'explicar.

A vegades m'he preguntat perquè vaig ser incapaç d'escriure-hi més. Potser no vaig trobar res més interessant per explicar, o potser no vaig trobar mai el moment per explicar-ho, o potser, simplement, encara no m'agradava prou això d'escriure. Però mentre recordava aquell diari m'he adonat de la resposta. Per mi escriure només té sentit si sé que les meves paraules podran arribar a algú més que a mi, que no es quedaran en un full de paper reciclat amb ratlles per no anar de tort. Que algú, qui sigui, d'on sigui, com sigui, gastarà dos minuts del seu temps llegint les línies que, més bé o més malament, han nascut a la meva closca. Que li agradaran, o que no, que riurà, o que se'n riurà, que pensarà, o que passarà. Això m'és ben igual. Escric per buidar el que em passa pel cap, i si algú té ganes de compartir-ho, aquest és el lloc i el moment.

Doncs amb espàrrecs altra vegada dono per inaugurat el segon diari de la meva vida, amb la intenció que sigui més llarg que el primer i que el pugui compartir amb tothom qui vulgui.



4 comentaris:

Unknown ha dit...

No sóc tan ràpid llegint...

Jo n'hi he gastat tres o quatre ben bons...

Benvinguda al món dels "necessito que algú llegeixi el que explico".

Seguirem passant per aquí...

PD. No et molesta pas que hagi posa l'enllaç al meu blog, oi?

Vagi bé!

Anònim ha dit...

ai senyor...

quina feinada que se'm gira, tants blogs...

...i tanta gent que té temps per escriure coses boniques...

;)

no sabia que en volies obrir un.

ni d'on surt aquest títol tan trascendental.

Recordo haver parlat amb algú que les paraules havien de ser lliures... i no tancar-les mai en un reguitzell de gargots dins d'un calaix.

apa, esparragot, molta sort amb el "projecte".

;P

Lau.

PD: quan sigui gran com tu i tingui temps d'escriure com tu també me'n faré un...;)

ester_kandi ha dit...

Seguint el teu exemple, aquest cap de setmana vaig recuperar el meu primer diari.

La primera frase era:
"Avui m'han regalat un diari"

Encara ara crec que és la millor manera en que podia començar el meu diari. Fidel al meu estil, connexió directa amb el cervell.

Jo també necessito compartir tot el que em passa pel cap, des de la tonteria més banal fins als sentiments més profunds (ja ho saps hahaha). I m'agrada quan algú els comparteix amb mi. Així que encantada amb el teu blog!!

Per cert, el més profund que va arribar a veure escrit aquell diari va ser la meva admiració pel Son Goku!

Anònim ha dit...

Hola cordera!

Soy er Melendi. Te entiendo perfestamente porque pa mí ésta puta vida sólo tiene sentido si puedo compartir mi arte barriobajero haciendo canciones.

Sé que eres más dura que la piedra de mi meshero, pero en el fondo te molo... tu tambien m'has molao a mí, veo que eres una viciosilla de los esparragos y eso me pone.

Ya veremos la cara que pondrá tu padre cuando me vea el nuevo tatuaje que me he hecho en la p... desto, en el celebro. Parece que ponga "Soo!" pero en verdá, cuando entra en acción, se lee el mensaje oculto: "Soy más duro que un puto mosquetero!". Si es que soy d'un profundo...

Güeno, te dejo que al cartero le van a crecer los enanos esperándome. Lo tengo en la puerta hace media hora, que me trae un paquete urgente de Holanda...

Seguiré leyéndote y algún día ya vendré a tu tejado, a darte la brasa con el violín.